» اخبار » اخبار آلت کوین ها » تاثیر توییت های ایلان ماسک بر قیمت آلتکوین ها!

تاثیر توییت های ایلان ماسک بر قیمت آلتکوین ها!

مرداد 15, 1402 زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ربات‌های توییتر که دارای رمزنگاری هستند می‌توانند نقش بسیار بیشتری در افزایش مصنوعی قیمت آلت‌کوین‌ها نسبت به آنچه قبلاً درک می‌شد ایفا کنند

توییتر ایلان ماسک

موسسه تحقیقات سرایت شبکه (NCRI) با استفاده از نمونه‌ای از ارزهای دیجیتال مختلف فهرست شده در فهرست FTX در مطالعه‌ای که در 2 آگوست منتشر شد، بیان کرد که بیش از 3 میلیون توییت ارسال شده از 1 ژانویه 2019 تا 27 ژانویه 2023 را تجزیه و تحلیل کرده است که شامل 18 آلتکوین است. .

این مطالعه نشان داد که فعالیت ربات های توییتر نقش مهمی در تقویت ارزش این ارزهای دیجیتال از جمله The Sandbox ایفا می کند.

Gods Unchained (GODS) و LooksRare (LOOKS)، با نیمی از سکه ها که نشانه هایی از تأثیر قیمت را در نتیجه فعالیت ربات توییت نشان می دهند.

همچنین متوجه شد که این توییت‌های غیر معتبر پس از ارسال FTX در مورد این توکن در رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد، که به گفته آن‌ها سؤالاتی در مورد اینکه آیا FTX یا Alameda Research می‌توانستند در هماهنگی فعالیت ربات نقش داشته باشند، ایجاد می‌کند.

همچنین بخوانید : احتمال ریزش این 4 ارز در این ماه

در واقع، برای نیمی از سکه های فهرست شده FTX در نمونه، حجم توییت های غیراصولی نشانه هایی از پیش بینی قیمت بعدی را نشان می دهد. این نشان می‌دهد که شبکه‌های غیراصیل با موفقیت و عمدی برای تأثیرگذاری بر تغییرات قیمت سکه FTX مستقر شده‌اند.»

این سوال پیش می‌آید که آیا FTX یا Alameda در فعالیت‌های غیراصولی هماهنگ شده در رسانه‌های اجتماعی برای افزایش مصنوعی ارزش‌های بازار شرکت داشتند؟

توییت های ماسک و PEPE

این مطالعه همچنین به تأثیر فعالیت ربات‌ها و توییت‌های رمزنگاری مجاور ایلان ماسک بر روی دو memecoin اخیر پرداخته است که قیمت‌های Pepe را پیشنهاد می‌کند. NCRI قبل از راه‌اندازی PEPE، موجی از حساب‌های ربات تازه ایجاد شده را شناسایی کرد – که همگی در مورد یکی از دو سکه توییت کردند.

به گفته این مطالعه ، پپ کوین و عملیات روانی از میم‌ها استفاده کردند و همچنین توسط دو توییت ماسک که ظاهراً به هر یک از توکن‌ها اشاره می‌کرد، تقویت شدند. توییت ماسک در تاریخ 13 مه از یک میم پپ باعث شد که قیمت توکن در عرض 24 ساعت به بیش از 50 درصد برسد.

در کنار توییت‌های ماسک، افزایش ایجاد حساب کاربری یک روز قبل از راه‌اندازی پپه در 17 آوریل اتفاق افتاد که نشان‌دهنده تلاشی هماهنگ برای استفاده از ربات‌ها برای افزایش محبوبیت توکن بود.

محققان این مطالعه گفتند که این پدیده می تواند بر سهام و سایر اوراق بهادار نیز تأثیر بگذارد. آنها به جنون رسانه های اجتماعی در سال 2022 اشاره کردند که به اصطلاح “مم سهام” مانند GameStop و AMC را احاطه کرد.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×