» اخبار » اخبار بیت کوین » جریمه 2.5 میلیون دلاری بلک راک توسط SEC به دلیل افشای نادرست

جریمه 2.5 میلیون دلاری بلک راک توسط SEC به دلیل افشای نادرست

آبان 3, 1402 زمان مطالعه: 3 دقیقه

هزینه‌های SEC برای بزرگترین مدیر دارایی جهان در همان روزی بود که فهرست DTCC از بیت‌کوین ETF لحظه‌ای آن مشاهده شد. با این حال، سخنگوی DTCC تایید کرد که این فهرست از ماه اوت وجود داشته است.

بلک راک

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مشاور سرمایه گذاری BlackRock Advisors را به پرداخت 2.5 میلیون دلار جریمه کرد و آن را متهم کرد که در توصیف دقیق سرمایه گذاری ها در صنعت سرگرمی که بخش قابل توجهی از یک صندوق قابل معامله عمومی را تشکیل می دهد، ناتوان است .

طبق پرونده SEC، بین سال‌های 2015 تا 2019، BlackRock Multi-Sector Income Trust (BIT) سرمایه‌گذاری قابل توجهی در یک تجارت چاپی و تبلیغاتی به نام Aviron Group انجام داد که سالانه یک تا دو فیلم را از طریق یک تسهیلات وام کار می‌کرد.

همچنین بخوانید : 16 آدرس جدید نهنگ بیت کوین در یک روز

SEC ادعا کرد که BlackRock به اشتباه از Aviron به عنوان شرکتی که “خدمات مالی متنوع” را در تعدادی از گزارش های سالانه و نیمه سالانه BIT که به طور عمومی در دسترس سرمایه گذاران قرار گرفته است، نام برده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنین ادعا کرد که بلک راک با ادعای اینکه نرخ بهره Aviron بالاتر از آنچه بود، به اشتباه ارائه کرده است. با این حال، مدیر دارایی این خطاها را در سال 2019 کشف کرد و اطلاعات مربوط به سرمایه گذاری Aviron را در سال های بعد تصحیح کرد.

اندرو دین، رئیس واحد مدیریت دارایی بخش اجرایی در SEC، گفت که مشاوران سرمایه‌گذاری مسئولیت ارائه اطلاعات حیاتی دقیق در مورد دارایی‌های صندوق‌هایی را دارند که مدیریت می‌کند، و بلک راک با سرمایه‌گذاری Aviron این کار را انجام نداد. ”

بلک راک موافقت کرد که جریمه 2.5 میلیون دلاری را برای توافق نادرست افشای سرمایه گذاری بپردازد. اگرچه این سرمایه‌گذاری به اکوسیستم کریپتو ارتباطی نداشت، اما بزرگترین مدیر دارایی جهان برای بیت‌کوین پیشنهادی خود در کانون توجه ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

اتهامات SEC علیه بلک راک به دلیل شکست گفتمان سرمایه گذاری در همان روزی مطرح شد که صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در لیست شرکت سپرده گذاری اعتماد و تسویه حساب (DTCC) مشاهده شد و بسیاری را بر آن داشت تا باور کنند که تایید بیت کوین نزدیک است .

اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد بلومبرگ ETF، فهرست DTCC را «همه بخشی از فرآیند» ارائه یک ETF ارز دیجیتال به بازار نامید. با این حال، در عرض چند ساعت پس از لیست DTCC، نقطه ETF بیت کوین از پلتفرم حذف شد و در عرض چند ساعت دوباره ظاهر شد و باعث ایجاد سردرگمی در جامعه رمزنگاری شد. با این حال، سخنگوی DTCC بعدا تایید کرد که ETF بیت کوین iShares از ماه آگوست در این پلتفرم فهرست شده است و گفت این حرکت نشان دهنده هیچ گونه تاییدیه نظارتی نیست.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×