» مقالات آموزشی » معرفی ارزهای دیجیتال » معرفی ارز دیجیتال کاسپا ، ویژگی ها و پتانسیل آینده

معرفی ارز دیجیتال کاسپا ، ویژگی ها و پتانسیل آینده

مرداد 14, 1402 زمان مطالعه: 8 دقیقه

کاسپا خود را به عنوان سریعترین و مقیاس پذیرترین لایه تراکنش اعتبار سنجی فوری سطح 1 توصیف می کند که از مکانیزم اجماع PoW استفاده می کند. این مبتنی بر پروتکل GHOSTDAG و PHANTOM است

ارز کاسپا

معرفی ارز کاسپا

ارز کاسپا یک پروژه اجتماعی، کاملا متن باز و غیر متمرکز است. ارز kaspa در 7 نوامبر 2021 راه اندازی شده است که با مارکت کپ 900+ میلیون دلار در رتبه 208 بازار قرار دارد

نامکاسپا
نمادKAS
رتبه208
قیمت0.045 دلار
تغییر قیمت (1 ساعت)0.2٪
تغییر قیمت (24 ساعته)6.32٪
ارزش بازار901,868,511 دلار
حجم معاملات 24 ساعت59,647,286 دلار
عرضه در گردش19,970,250,625
حداکثر عرضه28,704,026,601

کاسپا چیست ؟

کاسپا خود را به عنوان سریعترین و مقیاس پذیرترین لایه تراکنش اعتبار سنجی فوری سطح 1 توصیف می کند که از مکانیزم اجماع PoW استفاده می کند. این مبتنی بر پروتکل GHOSTDAG و PHANTOM است، یک تعمیم مقیاس پذیر از اجماع بیت کوین، به این معنی که از نظر تئوری به اندازه بیت کوین ایمن است. به جای کنار گذاشتن بلوک‌ های موازی مانند بلاک چین‌ های قدیمی، PHANTOM به آن‌ ها اجازه می‌ دهد تا با هم وجود داشته باشند و آنها را با اجماع مرتب کند. به طور کلی، کاسپا همان اجماع بیت کوین در ساده ترین شکل آن است. برای دستیابی به تمرکززدایی کامل، ارز Kaspa مبتنی بر جامعه و منبع باز است.

یکی از مسائل مهم در مورد اجماع بیت‌کوین، که Kaspa برای حل آن تلاش می‌کند، این است که یک مهاجم شبکه فقط باید بلاک‌های کمتری نسبت به کار معتبر صادر کند، زیرا فراوانی بلوک‌های ایزوله در تراکنش‌های رگرسیون وجود دارد. بنابراین، یک حمله 51 درصد اساساً به کمتر از 51 درصد از توان محاسباتی نیاز دارد. این به معنای واقعی کلمه یک مشکل کوچک به نظر می رسد، و تفاوت جزئی بین یک مهاجم 50.1٪ و 49.9٪ وجود دارد. مشکل زمانی به وجود می آید که توسعه دهندگان با بهبود نرخ بلوک یا اندازه، توان عملیاتی شبکه را افزایش دهند. آنها به ناچار نرخ انزوا را افزایش می دهند و در نتیجه امنیت شبکه را تضعیف می کنند.

ایده Kaspa در سال 2016 توسط Yonatan Sompolinsky و Aviv Zohar طراحی و اجرا شد. آنها از طریق پروتکل GHOSTDAG پروژه ای را برای حل کابوس مقیاس پذیری بلاک چین های PoW طراحی و اجرا کردند. علاوه بر این، مانند سایر راه‌حل‌های PoW، Kaspa با بهره‌مندی از سرعت تسویه سریع‌ تر و زمان بلوک انعطاف‌ پذیر و پاداش، ایمنی را تضمین میکند.

همچنین بخوانید : ارز دیجیتال ورلد کوین ، معرفی و ویژگی ها

ارز kaspa , kaspa

اصطلاحات

فواصل زمانی بین بلوک‌ها و امنیت شبکه:

بلاک‌چین یک ساختار داده است که اطلاعات تراکنش‌های مختلف را در بلوک‌ها ذخیره می‌کند و بلوک‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند.زمانی که بین تولید دو بلوک متوالی در بلاک‌چین می‌گذرد، به این فاصله زمانی فواصل زمانی بین بلوک‌ها گفته می‌شود. امنیت شبکه بلاک‌چین به این وابسته است که این فواصل زمانی بین بلوک‌ها به اندازه‌ای بزرگ باشد که حملات مخربانه مثل حملات ۵۱٪ (۵۱٪ حمله) و هجمه‌های دیگر را کاهش دهد.

الگوریتم اجماع GHOSTDAG:

GHOSTDAG مخفف Greedy Heaviest-Observed Sub-Tree Directed Acyclic Graph است و یک الگوریتم اجماع برای انتخاب و تایید بلوک‌ها در بلاک‌چین است. این الگوریتم به انتخاب بلوک‌ها بر اساس تعداد و وزن تراکنش‌ها در هر بلوک می‌پردازد. به این ترتیب، بلوک‌هایی که تعداد بیشتری از تراکنش‌ها را دارند یا تراکنش‌های با اهمیت‌تری را پردازش می‌کنند، انتخاب می‌شوند.

تمرکززدایی و گره‌های تراکنش:

تمرکززدایی به معنای کم کردن تمرکز قدرت در یک گره یا نهاد مرکزی است. در شبکه‌ های بلاک‌ چین، هدف اصلی این است که تعداد زیادی از گره‌ها مشارکت کنند تا شبکه توسط یک نهاد تسلط‌گر کنترل نشود.در اینجا، چندین گره تراکنش‌ها را پیشنهاد و تایید می‌کنند تا تمرکز قدرت در یک گره منفرد جلوگیری شود.

BlockDAG :

BlockDAG یک ساختار داده است که در بلاک‌چین و شبکه‌های بلاک‌چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مفهوم به طور خلاصه به یک نوع از ساختارهای داده‌ای اشاره دارد که از بلوک‌ها و لینک‌ها برای نمایش تراکنش‌ها و ارتباطات آنها با یکدیگر استفاده می‌کند.

بلاک‌چین به طور معمول به صورت زنجیره‌ای از بلوک‌ها عمل می‌کند، در حالی که ساختارهای داده BlockDAG به صورت گراف جهت‌دار غیردوری (Directed Acyclic Graph) عمل می‌کنند. این به این معناست که در BlockDAG، بلوک‌ها می‌توانند به بلوک‌های قبلی و یا چندین بلوک دیگر لینک شوند و ارتباطات پیچیده‌تری ایجاد کنند.

کاسپا چگونه کار میکند؟

KAS واحد پول بومی پروتکل کاسپا است. اتر تمام فعالیت های شبکه را تامین می کند و هزینه های توسعه دهنده و پردازش هزینه های تراکنش را پوشش می دهد. KAS، بر خلاف توکن ها، تحت هیچ پیش ماینینگ یا تخصیص اولیه ای قرار نمی گیرد و فرآیند توزیع عادلانه را تضمین می کند. حداکثر عرضه توکن های KAS 28.7 میلیارد است که برنامه انتشار نصف شده از طریق کاهش ماهانه یکپارچه اجرا می شود.

کاسپا با تراکنش فوری، تجربه کاربر و توسعه دهنده را افزایش می دهد و هزینه تراکنش را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیستم Kaspa از بیش از حد استخراج ماینر ها جلوگیری می‌کنند. بنابراین، کاربران لازم نیست نگران این موضوع باشند که ماینرها و ربات‌های تجاری فعالیت‌های شبکه را برای سوءاستفاده از آنها دستکاری می‌کنند.

کاسپا در چه صرافی هایی لیست شده است ؟

همان طور که در تصویر زیر میبینید کاسپا در 13 صرافی لیست شده است که صرافی های محبوبی مانند مکسی و کوکوین و ال بنک به چشم میخورد.

صرافی کاسپا

کیف پول kaspa

کاسپا 3 نوع کیف پول در اختیار کاربران خود گذاشته است که هر کدام از این کیف پول ویژگی هایی دارد که آنها را از هم متمایز میکند

کیف پول موبایل و تحت وب

کیف پول وب و موبایل کسپا مبتنی بر فناوری PWA کاربرپسندترین و ایمن ترین کیف پول موجود در بازار امروز است. رابط کاربری ساده و کاربردی، ارسال و دریافت پرداخت را برای شما آسان می کند.

کیف پول kdx دکستاپ

kdx مخفف Kaspa Desktop eXperience یک ابزار رابط کاربری گرافیکی 3 در 1 است که هر سه مؤلفه اصلی Kaspa یک گره، یک کیف پول و یک ماینر را در یک تسهیلات مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی ترکیب می‌کند.

کیف پول خط فرمان

یک کیف پول رابط خط فرمان است و بخشی از بسته نرم افزاری core kaspa node است که توسط تیم اصلی نگهداری می شود.

BlockDAG

در قلب عملیات کسپا BlockDAG قرار دارد، یک دفتر کل دیجیتال که ایجاد بلوک های موازی و تایید تراکنش های فوری را امکان پذیر می کند. برخلاف بلاک چین‌های سنتی که یک زنجیره واحد را تشکیل می‌دهند، BlockDAG یک نمودار غیر چرخه‌ای جهت‌دار (DAG) را تشکیل می‌دهد. در این ساختار، یک بلوک می‌تواند به چندین بلوک دیگر اشاره کند و تراکنش‌های همتراز با بلوک‌های قبلی را یکپارچه کند.

این طراحی خلاقانه از هزینه مضاعف جلوگیری می کند و پایه و اساس پروتکل GHOSTDAG را تشکیل می دهد. کاربران می‌توانند یک تجسم بلادرنگ BlockDAG را در وب‌ سایت Kaspa مشاهده کنند، که به وضوح نحوه عملکرد پروتکل را نشان می‌دهد. این سطح از شفافیت گواهی بر تعهد کسپا به باز بودن و توانمندسازی کاربران است.

چشم انداز های آینده کاسپا

رویکرد نوآورانه Kaspa به امنیت و مقیاس‌ پذیری، آن را به عنوان یک تغییر دهنده بازی در دنیای رمزنگاری قرار می‌دهد. چشم انداز آن برای ارائه یک لایه توالی تراکنش فوری مقیاس پذیر، زمان تسویه سریع تر، و فعالیت های خصوصی قبل از تجارت محافظت شده در برابر سانسور ماینرها و بوت استرپینگ، بدون شک جاه طلبانه است. با این حال، کاسپا با فناوری نوآورانه و اخلاق مبتنی بر جامعه، به خوبی در راه دستیابی به اهداف خود است.

سوالات متداول ارز کاسپا

کاسپا در سال 2024 چقدر است؟
با مشارکت بیشتر سرمایه گذاران در پروژه، قیمت کسپا افزایش خواهد یافت. در سال 2024، کسپا به طور متوسط ​​​​قیمت 0.082 دلار خواهد داشت.

کاسپا چقدر می تواند بالا برود؟
میانگین قیمت Kaspa (KAS) ممکن است تا پایان سال جاری به 0.055 دلار برسد. اگر برنامه پنج ساله را برآورد کنیم، تخمین زده می شود که سکه به راحتی به مرز 0.25 دلار برسد.

آیا کاسپا (KAS) سرمایه فرصت گذاری خوبی است؟
انتظار می رود ارزش کسپا همچنان به رشد خود ادامه دهد، زیرا کمبود آن باعث افزایش قیمت می شود. لطفا توجه داشته باشید، هر گونه سرمایه گذاری خطراتی دارد. فقط قبل از اینکه به هر نتیجه ای برسید روی آنچه می توانید انجام دهید سرمایه گذاری کنید و حداکثر تحقیقات ممکن را انجام دهید.

ارزش کاسپا در 5 سال چقدر خواهد بود؟
در پنج سال آینده، کسپا حداقل قیمت 0.29 دلار و حداکثر قیمت 0.24 دلار برای هر KAS خواهد داشت. از آنجایی که کسپا بر اساس عرضه و تقاضا معامله می شود، ارزش آن به شدت در نوسان است.

قیمت کاسپا امروز چنده؟
امروز Kaspa (KAS) با قیمت 0.046 دلار با ارزش بازار 923,788,459,000 دلار معامله می شود.

بالاترین قیمت پیش بینی شده KAS برای سال 2023 چقدر خواهد بود؟
انتظار می رود قیمت KAS در پایان سال 2023 به حداکثر سطح 0.058 دلار برسد.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×